Veckan som gått

Ja då har ytterligare en liten tid förflutit och affärsverksamheten börjar sätta fart här på Långemossen nu när våren närmar sig, just som väntat. Visst att tiden över jul och månaderna där innan och efter är slitiga, men man får ut det tredubbla av det mesta om man bara orkar stå ut. Tyvärr ett av hästföretagens ofrånkomliga problem. Hästarna måste skötas även om marknaden ligger nere.

I torsdags stod körträning för Anders Eriksson i Skaras ridhus på schemat. Jag och Zonaparte samt Jocke och Bruno fick många goda och inspirerande ideer til fortsatt träning.

I helgen var Zonaparte, Cola, Queenie och Ernst iväg på årets första hopptävling. Debut för i år och för samtliga hästar/ ekipage. Jag måste säga att det gick över förväntan och det bådar gott inför kommande tävlingssäsong.

Vår nya häst Hermina är som det ser ut redan såld och har flyttat.

Chasmine flyttar i början av nästa vecka.

New luck "Hyenan" har hittat en trevlig ryttare som ska ta honom upp i de dressyrklasser han är värd att visas i och flyttar som det ser ut inom kort.

I helgen planeras dressyrstarter för flera av våra hästar.


Två ekipage, fyra hästar, en vagn, två ungdomar, tre vuxna och två barn.
En vanlig dag hos oss på Stall Assla!
Välkommen!

Kommentarer
Postat av: Maria Amundsson

Hej! Jag vet att den här sidan är ganska gammal men jag vill bara säga att jag numera äger Zonaparte och det skulle vara kul att komma i kontakt med er! Mvh Maria och Zonny!

2013-07-29 @ 22:37:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0