Körträning

I går stod körträning i ridhuset på schemat. Hingstepojken och Bruno fick följa med. Vi var lite nervösa över hur det skulle gå att köra hingsten i ridhus för första gången och dessutom bland andra nya hästar, men vi hade inte behövt oroa oss. Han skötte sig exemplariskt och det envisa arbetet med att få honom att förstå att arbete är arbete och inte lek eller tid för hingstfasoner visar sig nu. Han sa inte ett ljud och jag tror knappt att någon ens misstänkte att han var hingst där han lydigt travade omkring bland andra hästar.

Sedan fortsatte träningen med Bruno och han sköter sig som alltid exemplariskt i all hantering, vid anspänning och så vidare. Dock visade sig de ganska få körtimmarna han har i sig nu det sista genom stelhet i ena sidan, vilket vi ju är medvetna om. Så är det ju tyvärr, lösgjordehet och rakriktning är en färskvara. Men arbetet gjorde susen och lilla Bruno fick minsann visa att han kunde på riktigt!

Idag fick jag mig dessutom en trevlig cykeltur då vårt dräktiga sto Carola fick för sig att livet utanför hagen var underbart och glatt travade iväg i rask takt bort från alla andra hästar utan något annat än en ensam väg som lockade. Ja, jag säger då det. Hittade henne till slut hos grannens hästar och hon mötte mig glatt travande. Blev en inte lika rask cykeltur tillbaka till gården. Men Carola travade på så duktigt och tyckte fortfarande att livet var härligt, att mina ben var som spagetti kunde ju inte hon veta.   

Carola (e. Cortez ue.Racot) njuter av livet

Chasmin är igång ridmässigt med Emma nu och har plötsligt börjat släppa på riktigt. Inkörningen av henne ligger på is (ordagrant) till dess den smält. 

Chasmin SD (e.San Quintero ue. Arram) börjar arta sig







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0