Höst på riktigt

Nu har det varit frost flera nätter och hösten är här på riktigt med frostnupna morgnar och klara kvällar avlöst av regn och blåst.

Hemma har lösdriften byggts om och blivit upprustad. Nya stallplaner har kommit till och nya ritningar ska göras (igen). Hästarna har börjat stallas in och täcken har åkt fram för de känsligaste krabaternas skull.

Vår lilla "Brownie" har inte blivit dräktig i år tyvärr, och Flemmah (ee. Flemmingh) får inget helsyskon. Istället blir hon tävlingsponny igen om vi hittar en lämplig ryttare. Hon är ju en underbar ponny att rida med mycket kapacitet, men tyvärr ingen nybörjarponny.

Vår goa mamma Carola (e. Cortez) är i år konstaterat dräktig med Cartier och lilla fölis i magen är redan såld och färdiglevererad nu i veckan. Så Carola och magen bor åter i Sundsvall och blir ompysslad av sin förra ägare till dess lillfölis tänkt titta ut i april.

Sydney (e. Marwin) löshoppade igår med bravur! Hon är så lätt och okomplicerad, men har ändå den där lilla extra känsligheten. Kan inte bestämma mig för om jag ska sälja henne eller spara. Blir en kanonhäst för mig sen. Men det är ju just det... sen... Först måste ju lill*n i min stora redan tunga mage komma ut. Skulle jag hotta en lämplig köpare kan jag nog inte säga nej...

Idag går DM i plöjning av stapeln vid Holmestad bygdegård. Jättekul! Men våra plöjningshästar är inte riktigt redo. Det är ju bara Bruno (e. Tagg) som kan det där riktigt bra än. Vi fick nöja oss med att hjälpa till med lite förberedelser nu på morgonen. Men den som väntar på något gott...

Kommentarer
Postat av: Petra MC

Hej Åsa!

Ville bara gratulera till "magen" Vad roligt!

Hoppas ni mår bra, och nu undrar vi ju när det är dags?? kramar Petra & Linnéa

2009-10-18 @ 17:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0